Lehet egy jó ötletből milliós kampány? Több millió forint, nem banki hitelből, nem befektetőtől, hanem emberektől, akik hisznek egy ötletben. A Brancson ez már nem kérdés.
Ha eddig kételkedtél abban, hogy itthon is lehet közösségi finanszírozással komoly összegeket gyűjteni, most bebizonyítjuk, hogy ez bizony lehetséges.
Három kampány, három nagyon különböző vállalkozás, de valami közös bennük: brutális támogatás érkezett hozzájuk a közösségtől. Nem pár tízezer forint, hanem több millió.
Mutatjuk azokat a magyar példákat, amik szó szerint milliókat mozgattak meg, és ezzel történelmet írtak a Brancson.
Néma hadsereg - Egy napló, aminek kiadására több mint 4 millió forint támogatás érkezett
Mi történik akkor, ha a padlásról előkerül egy II. világháborús napló és a napló tulajdonosának leszármazottja úgy dönt, ezt a történetet megosztja a világgal, ehhez pedig a közösségi finanszírozást választja? Az, hogy erre több mint négymillió forintot gyűjt össze az érdeklődő közösség.
A Néma hadsereg kampányát Rózsahegyi Barnabás indította, hogy méltó formában adhassa közre nagyapja, Wágner Levente tartalékos mérnök hadnagy doni naplóját. A cél 2,2 millió forint volt, ezt 186%-kal túlteljesítve, több mint 4,1 millió Ft támogatás érkezett a kampányra.
A könyv vásárlói kaptak egy darabot a magyar történelemből, hiszen a naplóban nemcsak a szöveg, de a 120 színes fotó is egészen közel hozza a keleti fronton szolgáló katonák és munkaszolgálatosok hétköznapjait.
És hogy milyen siker lett belőle? A könyv a megjelenés után a Libri történelmi könyvlistáján a 2. helyig jutott!
Ez a kampány megmutatta, hogyha egy ügy megszólítja az embereket, akkor a közösség odaáll mellé és anyagi támogatásával is bizalmat szavaz.
Pictorial Collective: Petőfi utcák népe - több mint 5 millió forint közösségi támogatással
A Pictorial Collective 9 fős dokumentarista fotós csapata másfél év alatt 2800 Petőfi utcát járt végig, hogy megörökítse Magyarország, Kárpátalja, a Vajdaság és Erdély Petőfiről elnevezett utcáit, az ott lakók életét, hétköznapi pillanatait. Ezekből a képekből született meg a 306 oldalas fotóalbum, amely egyben látlelet a magyar társadalomról.
A projektre a közösségi finanszírozási kampány során a kitűzött 3,5 millió forintos célösszeget jelentősen túlszárnyalva, közel 5,1 millió forint gyűlt össze.
Ez az eredmény nemcsak a kampány sikerét jelzi, hanem azt is, hogy a közösség erejével jelentős kulturális projektek valósíthatók meg.
Secontaste - egy ropogtatnivaló milliós sikere
A Secontaste csapata különleges alapanyagból, a sörfőzés melléktermékeként keletkező sörtörkölyből fejlesztett ki egészséges, magas rosttartalmú ropogtatnivalót. A céljuk az volt, hogy egy addig hulladékként kezelt anyagot új megvilágításba helyezzenek, és bebizonyítsák: a fenntarthatóság és az élvezeti érték nem zárják ki egymást. A közösségi finanszírozás során több mint 5,3 millió forint gyűlt össze, túlszárnyalva az eredetileg kitűzött 4,85 millió forintos célt, ezzel a Brancs történetének eddigi legmagasabb támogatási összegét is elérve.
A kampány mögött nemcsak termékfejlesztés, hanem szemléletformálás is húzódik: azt a kérdést teszi fel, hogyan lehet az élelmiszeriparban keletkező „mellékesnek” hitt anyagokból valami izgalmasat, értékeset alkotni.
A támogatók lelkesedése pedig azt mutatja, hogy egy friss ötlet és egy tudatosan felépített közösségi kampány találkozása új utakat nyithat egy hazai termék előtt akár a nemzetközi gasztronómiai piacon is.
Három kampány, három bizonyíték arra, hogy több millió forintot is össze lehet gyűjteni, ha jó az ötleted, hiszel benne, kitartó vagy, és meg tudod szólítani a közönséged. A Brancson akár te is belevághatsz.