A közösségi finanszírozási kampány az elejétől a kampány lezárásáig egy folyamatosan fenntartandó folyamat. Az indulásnál sokan érdeklődnek, érkeznek a támogatások, de ha nem tartod fenn az aktivitást, a kampány lendülete könnyen megtörhet. Hogy ezt elkerüld, hoztunk néhány bevált módszert a figyelem fenntartására és új támogatók bevonására.
1. Tartsd aktívan a közösséget!
A projekted támogatói, akik elővásárlásukkal már bizalmat szavaztak neked, a termékednek vagy szolgáltatásodnak, szeretnek értesülni a kampány állásáról, a fejleményekről, látni a haladást és érezni, hogy ehhez ők is hozzájárultak. Ezért fontos, hogy rendszeresen kommunikálj velük:
2. A kampány nem áll meg az indulás után
Sokan kampánygazda elköveti azt a hibát, hogy a kampány elindítása után háttérbe vonul, és arra vár, hogy az elővásárlók maguktól megérkeznek. Pedig a kampány sikere a folyamatos jelenléten is múlik.
3. Ne hagyd, hogy a kampány lendülete alábbhagyjon
A kampány közepén gyakran előfordulhat, hogy csökken az aktivitás. Ilyenkor érdemes új stratégiákat bevetni a figyelem fenntartására:
A sikeres kampány titka: folyamatos kommunikáció és aktivitás
A közösségi finanszírozás sikere a jó ötlet mellett azon is múlik, hogy mennyire tudod fenntartani a közösség figyelmét. Ha rendszeresen megmutatod, hogyan halad a kampányod, érdekes tartalmakat osztasz meg, és aktívan bevonod a közösséged, akkor nagyobb eséllyel éred el a céljaidat.